O inwestycji

STAN OBECNY

Wnioskowane ulice posiadają nawierzchnię bitumiczną, która jest w złym stanie technicznym, widoczne są liczne popękania oraz nierówności. Na skrzyżowaniach w większości brak wydzielonych jezdni dla poszczególnych kierunków jazdy. Ze względu na liczne nierówności w jezdni kanalizacja deszczowa nie spełnia swojego zadania - woda deszczowa gromadzi się w zagłębieniach tworząc liczna rozlewiska. Ponadto wzdłuż przedmiotowych ulic w większości nie występują chodniki, co znacznie obniża bezpieczeństwo ruchu pieszych.

Ulica Legionów
Ulica została wykonana w 1993 roku w celu zapewnienia trasy objazdu centrum miasta. Jest to droga dwukierunkowa, dwupasmowa o szerokości pasów ruchu po 3,50 m z poszerzeniami w obrębie skrzyżowań. W ciągu drogi występuje przejazd kolejowy strzeżony klasy A. Nawierzchnia jezdni wymaga remontu, ponieważ w okresie 12 lat eksploatacji z dużym udziałem ruchu ciężkiego uległa odkształceniom. Występują koleiny na całej długości omawianego odcinka, w których w okresach deszczowych zalega warstwa wody, ponadto występują spękania poprzeczne nawierzchni oraz liczne ubytki.


Ulica Al. Jana Pawła II
Ulica posiada dwie jezdnie o dwóch podstawowych pasach ruchu w jednym kierunku z pasami dodatkowymi w obrębie skrzyżowań i zjazdów publicznych. Została ona wybudowana na przełomie lat 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku. Jezdnia wschodnia i część jezdni zachodniej (od skrzyżowania z ulicą Hrubieszowską do wjazdu na teren szpitala) jest użytkowana od 20 lat. Część jezdni zachodniej (od wjazdu na teren szpitala do ul. Lwowskiej) jest użytkowana od 10 lat. Obciążona ulica ruchem ciężkim charakteryzuje się odkształceniami i pęknięciami nawierzchni. Istniejące jezdnie oddzielone są pasami zieleni o zmiennej szerokości od 2,50 - 34 metrów.


Ulica Hrubieszowska
Ulica posiada dwie jezdnie dwupasmowe, jezdnia lewa pasy ruchu o szerokości po 3,50 m, natomiast jezdnia prawa po 3,00 m. Na początkowym odcinku o długości 300 m szerokość pasa rozdzielającego jest zmienna i wynosi od 10,0 m do 6,5 m, natomiast na pozostałym odcinku szerokość pasa oddzielającego jezdnie wynosi 10,50 m. Stan nawierzchni prawej jezdni jest zły, występują liczne ubytki, spękania nawierzchni, koleiny spowodowane ruchem ciężkich samochodów ciężarowych. Występują liczne nierówności, spękania, lokalne koleiny świadczące o niedostatecznej nośności nawierzchni.

Przeprowadzone badania wykazały, że: istniejące nawierzchnie nie spełniają wymagań dla kategorii ruchu KR4. Wszystkie jezdnie wymagają wzmocnienia i wykonania nowych warstw nośnych.

STAN DOCELOWY

W projekcie przyjęto typową technologię wykonania robót i odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne wynikające z badań nośności istniejącej konstrukcji poszczególnych dróg, zgodne z postępem techniki w dziedzinie inwestycji drogowych. Proponowane rozwiązanie projektowe jest rozwiązaniem optymalnym.

Ulica Legionów
Przebudowa ulicy Legionów nastąpi na odcinku jezdni lewej od km 3+818,28 do km 5+451,94 oraz jezdni prawej na odcinku od km 3+318,28 do km 5+448,63. W ramach projektu nastąpi wzmocnienie istniejącej nawierzchni i dostosowanie do kategorii ruchu KR4. W projekcie przebudowy ulicy przewidziano:

  • poszerzenie jezdni z dostosowaniem do istniejącego przekroju nowego odcinka wybudowanego w 2004 r.,
  • rozbudowa skrzyżowania z ulicą Kilińskiego polegająca na poszerzeniu wlotów i segregacja ruchu we wszystkich kierunkach,
  • wykonanie skrzyżowania z ulicą Zamoyskiego typu rondo,
  • rozbudowa ulicy na odcinku od ul.  Zamojskiego  do  ul.  Wyszyńskiego polegająca na wykonaniu drugiej jezdni o dwóch pasach ruchu (szerokość 7,0 m),
  • przebudowa skrzyżowania ulic Legionów - Wyszyńskiego - Hrubieszowska - Jana Pawła II, tj. wykonanie tzw. „dużego ronda",
  • budowa ciągów pieszo -jezdnych po obu stronach jezdni.

Projektowana droga będzie charakteryzowała się następującymi parametrami technicznymi:
odcinek jednojezdniowy:

  • klasa drogi GP,
  • szerokość jezdni 7,0 m,
  • pasy awaryjne 2 x 2,0 m,
  • pobocza ziemne 1,5 m - 2,0 m,
  • kategoria ruchu KR4,
  • dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN/oś,
  • prędkość projektowa Vp = 80 km/h (60 k/h),

odcinek dwujezdniowy:

  • klasa drogi GP,
  • szerokość jezdni 2 x 7,0 m,
  • kategoria ruchu KR4,
  • dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN/oś,
  • prędkość projektowa Vp = 60 km/h.

 

Ulica Al. Jana Pawia II

Przebudowa al. Jana Pawła II nastąpi na odcinku jezdni lewej od km 0+000 do km 1+02,54 oraz jezdni prawej od km 0+000 do km 1+015,33. W ramach projektu nastąpi wzmocnienie istniejącej nawierzchni i dostosowanie do kategorii ruchu KR4. W projekcie przewidziano do wykonania:

  • zmianę usytuowania jezdni na odcinku od skrzyżowania z ulicą Hrubieszowską do głównego
  • przejścia dla pieszych prowadzącego do szpitala,
  • budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu prowadzącym do szpitala,
  • wykonanie zjazdu na osiedle Słoneczny Stok,
  • budowę ciągów pieszo - rowerowych po obu stronach jezdni.

Projektowana droga będzie charakteryzowała się następującymi parametrami technicznymi:

  • klasa drogi GP,
  • szerokość jezdni 2 x 7,0 m,
  • szerokość pasów włączeń i wyłączeń ruchu 3,0 - 3,5 m,
  • kategoria ruchu KR4,
  • dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN,
  • prędkość projektowa Vp = 80 km/h (60 km/h).

 

Ulica Hrubieszowska
Przebudowa ul. Hrubieszowskiej nastąpi na odcinku jezdni lewej od km 0+000 do km 0+971,85 oraz jezdni prawej od km 0+000 do km 0+973,25. W ramach projektu nastąpi wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni do parametrów kategorii ruchu KR4.

W projekcie przewidziano do wykonania:

  • zmianę przebiegu ulicy w planie na odcinku dojazdowym do skrzyżowania z ul. Legionów i Al. Jana Pawła II,
  • wykonanie drogi dojazdowej do przyległych nieruchomości,
  • budowę ciągów pieszo-rowerowych po obu stronach jezdni o szerokości 2,5 m,
  • w rejonie szpitala i osiedla mieszkaniowego oraz na końcu ulicy jezdni prawej zaprojektowane zostały zatoki autobusowe.

Projektowana droga będzie charakteryzowała się następującymi parametrami technicznymi:

  • klasa drogi G, szerokość jezdni 2 x 7,0 m, szerokość poboczy utwardzonych 2,0 m, kategoria ruchu KR4,
  • dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN/oś,
  • prędkość projektowa Vp = 80 km/h (60 km/h).

Pozostałe rozwiązania techniczne przyjęte w Projekcie
Kanalizacja deszczowa: Wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa odprowadzająca wody opadowe z jezdni i chodników.
Kolizje energetyczne: Projekt przewiduje usunięcie kolizji z istniejącą siecią energetyczną.
Oświetlenie uliczne: Projekt przewiduje przebudowę oraz budowę oświetlenia ulicznego.
Zieleń: W wyniku rozbudowy drogi przewiduje się usunięcie drzew, które znajdują się w średniej i złej kondycji zdrowotnej, a bezpośrednio kolidują z przebudową ulic. Łączna ilość drzew o różnych średnicach pni, przeznaczona do wycinki - 18 szt. Po przebudowie ulic, zostaną wykonane nasadzenia drzew i krzewów zgodnie z wykonanym projektem zieleni. Projekt przewiduje wykonanie pasów zieleni.
Ekrany akustyczne: Projekt przewiduje zamontowanie ekranów akustycznych na odcinku długości 500 m na ulicy Hrubieszowskiej, po lewej stronie ulicy (jadąc od miasta).


Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zamknij
Proszę czekać... Proszę czekać...