Cele

Wnioskowana do realizacji Inwestycja przyczyni się po poprawy regionalnych i krajowych połączeń komunikacyjnych. Przedmiotowe ulice zlokalizowane są w ciągach drogi krajowej nr 17 oraz drogi krajowej nr 74. Jednocześnie ulice Legionów oraz Al. Jana Pawła II pełnią rolę obwodnicy Miasta Zamość. Realizacja inwestycji spowoduje dostosowanie infrastruktury drogowej do obowiązujących w Unii Europejskiej standardów.

Poprawa stanu technicznego drogi krajowej nr 17 jest bardzo ważna z punktu organizowanych przez Polskę i Ukrainę piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku, gdyż będzie to trasa prowadząca do stadionów sportowych zlokalizowanych na Ukrainie.

Obecnie prace remontowe na DK nr 17 są bardzo zaawansowane. Większość z prawie 120 km odcinka tj. od miejscowości Piaski do przejścia granicznego w Hrebennym (przez Krasnystaw, Zamość i Tomaszów Lubelski) została już zmodernizowana, zatem realizacja wnioskowanej inwestycji przyczyni się do wypełnienia brakującej luki w infrastrukturze drogowej, a przez to ułatwi komunikację pomiędzy miastami, gdzie zlokalizowane zostaną areny sportowe w Polsce i Ukrainie.

Celem nadrzędnym Projektu jest osiągnięcie spójności gospodarczej i społecznej, poprzez rozwój i modernizację infrastruktury, sprzyjający eliminacji różnic w poziomie rozwoju regionów.

Celem bezpośrednim Projektu jest usprawnienie połączeń komunikacyjnych w ruchu tranzytowym i lokalnym przebiegającym przez Miasto Zamość drogą krajową nr 17 oraz 74.


Cel nadrzędny Projektu realizowany będzie poprzez osiągnięcie celów szczegółowych, którymi są:

  • dostosowanie    stanu    technicznego    przedmiotowego    odcinka    do części obwodnicy wybudowanej w 2004 roku i związana z tym eliminacja „wąskiego gardła", jakim jest fatalny stan nawierzchni ulic: Jana Pawła II, Legionów i Hrubieszowskiej,
  • poprawa jakości   infrastruktury  drogowej   Miasta  Zamościa  co   spowoduje  upłynnienie przejazdu drogą krajową nr 17 oraz 74,
  • przejrzyste powiązanie drogi krajowej nr 17 (Zamość - Tomaszów Lubelski - Hrebenne -Granica Państwa) i nr 74 (Zamość - Hrubieszów - Zosin - Granica Państwa) i związana z tym poprawa płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu,
  • rozbudowa sieci o działaniu regionalnym umożliwiająca szybsze i bezpieczne powiązanie między ośrodkami centralnymi, a pozostałymi obszarami województw, z których korzystać będą mieszkańcy Miasta Zamościa oraz powiatu Zamoyskiego, O  rozbudowa sieci stanowiąca powiązanie dróg międzynarodowych,
  • zwiększenie dostępności do terenów Zamojskiej Specjalnej Podstrefy Ekonomicznej (ZSPE Kompleks Starowiejska),
  • poprawa dojazdu do jedynego w regionie szpitala (Zamojski Szpital Niepubliczny Sp.z o.o. przy ul. Al. Jana Pawła II),
  • zmniejszenie emisji spalin i hałasu do środowiska poprzez płynniejszy i zarazem krótszy przejazd obwodnicą przedmiotowymi ulicami,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych  i rowerzystów poprzez budowę i przebudowę ciągów pieszo - rowerowych,
  • ograniczenie uciążliwości ruchu pojazdów samochodowych poprzez ustawienie ekranów akustycznych w miejscu, gdzie zabudowa mieszkalna występuję blisko - wzdłuż ulicy Hrubieszowskiej,
  • zwiększenie dostępności oraz atrakcyjności regionu dla turystów odwiedzających Zamojszczyznę,

Osiągniecie celów szczegółowych możliwe będzie dzięki realizacji zakresu rzeczowego Projektu, w rezultacie czego z przedmiotowej trasy korzystać będzie liczba pojazdów wynikająca z przedstawionej w rozdziale 1.2.1 prognozy ruchu. Jednocześnie zrealizowanie Projektu korzystnie wpłynie na płynność ruchu pomiędzy Lublinem - Hrubieszowem -Zamościem, Tomaszowem Lubelskim i Szczebrzeszynem (przejazd pomiędzy tymi kierunkami odbywa się wnioskowanym do realizacji odcinkiem) oraz na zmianę prędkości podróżowania, a tym samym oszczędności czasu przejazdu pomiędzy tymi kierunkami.

Realizacja Projektu przyczyni się do tworzenia spójnej i wysokiej jakości sieci dróg co, poprzez umożliwienie szybszego, bezpieczniejszego, sprawniejszego transportu przy spełnieniu wymogów ograniczenia uciążliwości dla środowiska, w dłuższej perspektywie będzie wpływać pozytywnie na tempo rozwoju społecznego i gospodarczego oraz na dostęp do zatrudnienia, nauki, kultury i wypoczynku.

Miarą osiągnięcia celów szczegółowych Projektu będzie osiągnięcie założonych rezultatów. Po realizacji Inwestycji stworzone zostaną warunki dla większej dostępności komunikacyjnej, poprzez główne ciągi komunikacyjne miasta.

Wpływ projektu na politykę równych szans
Projekt będzie realizowany w zgodności z zapisami art. 16 Równość mężczyzn i kobiet oraz niedyskryminacją Rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999.

Każdy z etapów realizacji i wdrażania projektu będzie realizowany zgodnie z zasadami polityki równych szans. Angażowane do działań związanych z inwestycją będą osoby ze względu na ich kwalifikacje i doświadczenie, bez względu na ich płeć. Na żadnym z etapów realizacji i wdrażania Projektu nie będzie dochodzić do łamania zasad polityki równych szans. Ponadto Projekt zapewnia likwidację barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Dzięki inwestycji infrastruktura zostanie dostosowana, tak by ułatwić korzystanie z niej osób niepełnosprawnych, obniżone zostaną krawężniki na przejściach dla pieszych i zjazdach.


Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zamknij
Proszę czekać... Proszę czekać...